Uncategorized

Žolytė ir vairavimas – suderinama ar griežtas ne

THC (delta-9-tetrahidrokannabinolis) sukelia iššūkių kognityvinių gebų įvertinimui dėl to, kaip organizmas jį apdoroja. Nors daugelis žmonių mano, kad šis kanabinoidas (dar žinomas kaip THC) neveikia vairavimo kaip alkoholis, tiksliai nustatyti jo poveikį sudėtinga. Alkoholio lygis kraujyje paprastai koreliuoja su sutrikimais, o alkotesteriai greitai ir patikimai gali nustatyti, ar vairuotojas yra išgėręs. Tačiau kaip yra su THC?

Nustatyti, ar vairuotojas yra apsvaigęs nuo tetrahidrokannabinolio (THC), yra sudėtingiau. Kai kuriose teisėsaugos srityse nustatytos kriterijų, ką sudaro kanapių poveikis (pavyzdžiui, penki nanogramai THC vienam mililitrui kraujo).

Kol kas nėra tiesinio ryšio tarp THC koncentracijos kraujyje ir vairuotojo sutrikimų. Tikslus tyrimas vis dar reikalauja kraujo ar seilių mėginio.

Dar daugiau, THC ilgą laiką lieka kraujyje – kai kuriems žmonėms netgi savaitėmis. Todėl, palyginus su alkoholiu, jo buvimas kraujo mėginiuose nedaug pasako apie vairuotojo būklę, nes nėra patikimo būdo nustatyti, kiek laiko THC buvo organizme. Šie niuansai padarė iššūkį įvertinti, kokią riziką kanabisas kelia vairuotojams ir kelių naudotojams. Dėl šios priežasties, daugelyje teisėtų vietų, kur leidžiama kanapės, nustatyta iš anksto teisės aktais nustatyta riba dėl THC koncentracijos kraujyje, nepriklausomai nuo to, ar vairuotojas atrodo sutrikęs, ar ne.

Duomenys iš 2017 metų JAV Nacionalinės kelių eismo saugos administracijos ataskaitos rodo, kad nors THC gali paveikti vairavimą, tikimybė papulti į nelaimingą atsitikimą po kanapių naudojimo vis dar ženkliai mažesnė nei pavartojus alkoholio.

Teorinis paaiškinimas yra tas, kad alkoholis veikia vairuotojus, padarydamas juos agresyvesnius ir linkusius į nelaimingus atsitikimus, tuo tarpu vairuotojai, kurie renkasi vairuoti būdami apsvaigę nuo THC, yra linkę vairuoti per lėtai, nes kanapės paprastai nesukelia agresijos.

Taigi, nors dažniausiai laikoma neteisėta vairuoti apsvaigusiam nuo THC vis dar nėra aišku, ar vairuojant būnant šioje būsenoje yra tokia pat rimta problema kaip alkoholio vartojimas ir sėdimas prie vairo esant apsvaigus nuo jo.

Prieš legalizuojant kanapių cžvartojimą Kanadoje, buvo patvirtintas THC testeris. Tačiau praktikoje kyla daug klausimų dėl jo tikslumo. Be to, šis testeris nors ir veikia teisingai, jis negali įvertinti žmogaus gebėjimo vairuoti. Įdomu tai, kad Kanados federalinės teisėsaugos duomenys per šešis mėnesius po kanapių (žolytės) legalizavimo rodo, kad nebuvo didelio vairavimo apsvaigus šuolio, palyginus su duomenimis iki legalizavimo. Tai nereiškia, kad vairavimas apsvaigus nėra įprastas.

Kol nėra įrodymais pagrįsto sprendimo dėl vairuojančių apsvaigus nuo žolės galimybių, nėra aiškios ir nuomonės, ar verta einanat legalizacijos keliu kelti šiuos klausimus. Šis klausimas lieka šešėlyje, nors dauguma žmonių sutiktų, kad geriau išvengti vairavimo bent 6-8 valandas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *